Daniela Petroşel - „Era maşinii. Despre postumanism şi imaginarul tehnologic în literatură”, Editura Tracus Arte, 2014.
„Teza de doctorat a Danielei Petroşel, Era Maşinii. Despre postumanism şi imaginarul tehnologic în literatură (Tracus Arte), este esenţială pentru orice iubitor de SF&F recent, mai ales că are un foarte bun capitol cu exemplificări româneşti, la fel cum are grijă să pună literatura română în contextul ideologic postcomunist. Altfel spus, o carte actuală, cuprinzătoare a unei problematici universale, fără a se pierde în generalităţi, integratoare a spaţiului intelectual şi literar românesc, fără a deveni sectară.” - Cătălin Badea-Gheracostea
Cine nu a citit încă
volumul „Era mașinii. Despre postumanism şi imaginarul tehnologic în
literatură” (editura Tracus Arte, 2014) ar fi bine să îşi propună să o facă, nu
de alta dar pierde unul dintre cele mai relevante studii pe teme science
fiction, provenind dinspre mediul academic din ultimii douăzeci și ceva de ani.
Alte studii pe această
tematică sunt „Corpul în imaginarul virtual” (editura Polirom, 2007) de Lucia
Simona Dinescu, „Videologia. O teorie tehno-culturală a imaginii globale” (editura
Polirom,2003) de Ion Manolescu şi „Fenomenul
science-fiction în cultura postmodernă. Ficţiunea cyberpunk” (editura Argonaut,
Cluj, 2005) de Florina Ilis.
Daniela Petroșel (n.26 decembrie 1977), este
licențiată a Facultății de Litere a Universitatii ,,Ștefan cel Mare”, Suceava,
secția Engleză-Română (2001). Doctor în filologie la Universitatea ,,A.
I.Cuza”, Iași, (2006), în prezent Lector la Catedra de Literatură română,
de la Universitatea Ștefan cel Mare, Suceava.
Alte volume :
Daniela Petroșel – „Retorica parodiei”, Editura
Ideea Europeană, Bucureşti, 2006
Daniela Petroșel ne propune o fenomenologie a
parodicului din Evul Mediu, epoca modernă și postmodernă, studiul publicat de
editura Ideea Europeana, „Retorica parodiei” oferind analiza parodicului în
operele unor scriitori ca Urmuz, Caragiale s.a.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu