20.12.2009

"METRO 2033" : UN ROMAN SF RUSESC CARE S-A VÎNDUT ÎN PESTE 1 MILION DE EXEMPLARE !


În întreaga Europă, sînt peste 1 milion de exemplare vîndute a celei mai populare cărți SF în Rusia (unde a fost publicată în 2005 devenind bestseller în zona rusofonă).
Gluhovski a fost abordat de cîteva studiouri de la Hollywood pentru vînzarea dreptului de ecranizare.
După succesul romanului "Metro 2033", vor fi editate alte trei romane aparținînd aceluiași univers dar scrise de alți scriitori.
După edițiile germană, spaniolă și poloneză, editura britanică Gollancz va lansa în februarie 2010, versiunea în engleză.
Dreptul de editare a fost vîndut în peste 20 de țări.
Romanul a fost transpus într-un joc video (FPS videogame Metro 2033: The Last Refuge by THQ) ce va fi lansat în întreaga lume în cîteva luni.


Dmitri A. Gluhovski (Дмитрий Глуховский), născut în iulie 1979, autor și jurnalist rus, a avut o strategie inteligentă de lansare a conceptului său, postînd diverse texte aparținînd universului "Metro 2033" pe propriul site permițînd în acest mod comntariile tuturor cititorilor interesați și ținînd cont de acestea.
"Metro 2033" a devenit un experiment interactiv, atrăgînd zeci de mii de internauți.
Pentru o versiune scurtă a romanului "Metro 2033" a primit Encouragement Award decernat de Societatea Europeană de Science Fiction la Euroconul de la Copenhaga în 2007.
.

Dmitri Gluhovski a scris și romanul dark fantasy "Se întunecă" și suita de schițe satirice "Povestiri din țara mumă".
Ca ziarist,Gluhovski a lucrat pentru EuroNews TV , Deutsche Welle și RTL.
Este editorialist în edițiile rusești ale revistelor Harper’s Bazaar, L’Officiel și Playboy.

Tema romanului "Metro 2033" este post-apocaliptică, eroii încearcă să supraviețuiască în labirintul tunelurilor metroului moscovit, la douăzeci de la cataclismul nuclear.
Tonalitatea este distopică, Gluhovski nu consideră că are prea multe motive să spere în viitorul speciei umane.

"Metro 2034", continuarea acțiunii romanului precedent s-a vîndut în 300.000 de exemplare în numai șase luni, devenind bestsellerul numărul 1 în Rusia în 2009.
Pe site-ul oficial al romanului (în rusește) a fost postată versiunea integrală accesibilă gratuit și au fost înregistrați 1.000.000 de vizitatori.
Compozitorul rus Dolphin a scris coloana sonoră a site-ului iar artistul grafic Anton Greciko a creat universul vizual.

Dmitri Gluhovski: "A fost o periplu lung și dificil.Romanul meu "Metro 2033" a fost gata în 2002.Am trimis dactilograma la 7 edituri.Am așteptat pînă m-am săturat.
Contactîndu-i mi-am dat seama că îmi aruncaseră romanul la gunoi.Dacă nu sînt incompetenți, sînt imbecili.Sau și una și alta.Un așa-zis "editor" mi-a explicat că romanul meu nu se potrivește "formatului" practicat la sereleul respectiv : personajul principal murea fără să-și fi îndeplinit destinul.
M-am decis să-mi public singur romanul.
În 2002,la douăzeci și trei de ani, am creat un site dedicat romanului meu "Metro 2033".Există și astăzi la adresa http://metro.boom.ru.Am creat cîteva linkuri către forumurile fanilor SF și totul a început să se învîrtească.În următorii doi ani,site-ul meu avea zeci de mii de vizitatori.Toți mi-au cerut să-l înviu pe Artiom, personajul principal și să continui romanul.Am adăugat opt capitole și am transformat totul într-un roman interactiv online la adresa http://www.metro.ru.
Completam cu text adițional romanul,serializîndu-l și transformîndu-l într-un moment dramatic pe internet.Cititorilor li s-a permis să sugereze liniile intrigii, să facă diverse prognoze despre personaje, să mă critice.Romanul a devenit interactiv.
În mai 2005, cînd am finalizat noua versiune a romanului, aceiași imbecili de editori care mă refuzaseră se rugau de mine să le vînd romanul !
Acum sînt milioane de cititori în zona rusofonă iar site-ul m2034.ru a depășit 500.000 de vizitatori unici.
Viitorul literaturii este pe internet, direct de la creatori la cititori.Internetul este o junglă unde cel mai puternic supraviețuiește.Dacă ceea ce scrieți este original, interesant, bine scris, internauții vor aprecia și vă vor ajuta să vă dispensați de costurile reclamei
."




Romane aparținînd universului "Metro 2033"

"METRO 2033"
ediția germană http://www.metro2033.org
ediția spaniolă http://www.scyla.com/metro2033
ediția poloneză http://www.metro2033.pl

Computergame http://www.thq-games.com/de/game/show/5695/Metro 2033™

Niciun comentariu: