14.08.2008

SFÎRŞITUL COPILĂRIEI - A 4-A EDIŢIE !


Miercurea viitoare, 20 august,ca supliment al "Cotidianului",ediţia a patra a romanului "SFÎRŞITUL COPILĂRIEI" (Childhood's End,1954)de Arthur C.Clarke.

Prima publicare în româneşte a fost serializarea din 1990, în CPSF ("Colecţia Povestirilor Ştiinţifico-Fantastice").
Ediţiile doi şi trei au apărut în 1997 şi 1998,la editura Teora,în seria SF,în traducerea lui Mihai Dan Pavelescu.

"În copilărie, pentru mine (şi pentru mulţi din generaţia mea), anul 2000 făcea parte dintr-un orizont SF. Unul care avea meritul că urma să-l prindem. Da, gândeam atunci, spre sfârşitul anilor ’60, vom ajunge în anul 2000 şi sigur vom zbura şi noi spre Lună, ori, dimpotrivă, ne vom alege un oraş spaţial. Atunci, în febra marilor îndrăzneli umane, în zilele în care Luna părea mai aproape ca oricând, m-am îndrăgostit de literatura SF. O consumam cu nesaţ, ba chiar am participat la un concurs organizat de revista „Cutezătorii“ şi am scris o schiţă în care, prin 2005, un grup de cosmonauţi români, cu tot cu robotul lor inteligent din dotare, se întorcea acasă dintr-o misiune spaţială." - Ioan T.Morar

6 comentarii:

Anonim spunea...

oooo..in sfarsit inca o carte sf in colectia lor...

Anonim spunea...

a fost o antologie de proza fantastica acum citeva saptamini. si gibson, cu neuromantul, la sfirsit de iunie. iar inainte, asimov si bradbury. 5 titluri f&sf eu zic ca nu-i rau, ca proportie, intr-o colectie generalista.

Anonim spunea...

neuromantul o aveam...bradbury am luat-o, si cred ca antologia si asimov nu le-am prins

Anonim spunea...

din asimov am eu doua bucati, cred, daca vrei. antologia e recenta, de-acum citeva saptamini, sigur o mai au in shop+ul online.

Anonim spunea...

@kyodnb & hnu: e meritoriu că echipa de la "Cotidianul" (aka Ioan T.Morar + diverşi redactori :))selectează pentru re-editări şi valori SF confirmate (Clarke,Asimov,Bradbury,Gibson...
Are şi Florin Pîtea un merit în treaba asta !

Anonim spunea...

trebuie sa ajung acasa sa cercetez biblioteca ca nu bag mina`n foc ca nu e:)...
si da, e de laudat interesul echipei de la Cotidianul, nu numai pt sci-fi ci si pt restul de carti bune scoase la "mezat"...;)