02.05.2012

LIVIU RADU ÎN „INTERNATIONAL SPECULATIVE FICTION”



             First ISF short story – Liviu Radu
                               (Romania)
Mă bucur că i-am putut fi de folos în vreun fel, prietenului, colegului, scriitorului pe care-l apreciez atît de mult, Liviu Radu.
Liviule, iți amintești iarna lui 2004 cînd am venit cu toate volumele tale publicate pină atunci rugîndu-te să-mi acorzi niște autografe ? Era lansarea volumului tău, „Babl”, de la editura Diasfera și ai avut deosebita amabilitate și răbdare nu numai să mi le semnezi pe toate dar să și scrii pe fiecare niște cuvinte pline de suflet pentru un fan ca mine.
Atunci cînd Roberto Mendes, un tînăr și ambițios editor din Lisabona m-a contactat întrebîndu-mă ce recomand din SF-ul românesc, numele lui Liviu Radu, alături de acelea ale lui Cristian Mihail Teodorescu, Sebastian A.Corn, Dănuț Ungureanu, Dan Doboș, Marian Truță, Silviu Genescu, George Lazăr, Antuza Genescu, Lucian Merișca, Ciprian Mitoceanu, Feri Balin, Cosmin Perța, etc, etc, mi-au răsărit imediat în minte.
Mă bucur că primisem de la Liviu, traducerea în engleză a povestirii sale ”Cifrele sunt calde, numerele-s reci” pe care i-am trimis-o imediat lui Roberto.
Felicitări, Liviule, meritul îți apartine în intregime, noi, colegii tăi din cadrul SRSFF sîntem onorați și în același timp mîndri că un scriitor de valoare a acceptat să vină în rîndurile noastre, să fie prezent în Revista SRSFF, la cenaclul ProspectArt, la Colocviul Ion Hobana.
Lui Liviu i s-a făcut onoarea de a figura cu prima povestire publicată de International Speculative Fiction, o revistă recent lansată dedicată promovării SF-ului non-anglo-saxon. Felicitări, Liviule !
Și dacă unii și alții, se întreabă „retoric” evident, cum promovăm noi cei din SRSFF, SF-ul românesc, le răspundem cu un exemplu ca acesta și prin fapte, nu prin vorbe goale și demagogie, ci de trei ani încoace prin antologia anuală SRSFF, prin Revista SRSFF , prin cenaclul ProspectArt, prin Colocviul Național Ion Hobana, prin Premiile SRSFF și Premiile Naționale Ion Hobana, prin toate volumele publicate de Eagle Publishing House, prin Concursul Seniorii Imaginației, prin concursurile revistei SRSFF, prin participări la Eurocon unde promovăm tot SF-ul românesc și valorile culturale românești.
Bravo, Roberto Mendes ! Bravo, Liviu Radu ! Și alți autori români vor fi publicați atît în Europa cît și în afara ei, un lucru cît se poate de firesc pentru că SRSFF are atît voința cît și capacitatea de a o face. Benevol și non-profit.
Empatie și nu negustorie !

Niciun comentariu: