02.10.2008

Turbion - Robert Charles Wilson



Cînd, în anul 2006, romanul "Spin "(Turbion în traducerea Anei-Veronica Mircea,apărut la editura Nemira, 2008, şi trebuie să recunosc că este vorba despre o traducere foarte bună, micile scăpări le-am menţionat anterior şi nu daunează cu nimic valorii de ansamblu a acestei traduceri)a cucerit Hugo Award am fost sceptic, ţinînd seama de ceea ce se întîmplă în ultima perioadă, în privinţa valorii literare a SF-ului. M-am înşelat. Citind romanul am descoperit un scriitor. Un foarte bun povestitor, din momentul in care deschizi cartea n-o mai poţi lăsa din mînă, cu personaje bine conturate, o lume veridica, perfect construită, în care te scufunzi şi din care ieşi tulburat.
Să-l felicitam pe Mihai Dan Pavelescu pentru alegerea făcută şi să aşteptăm cu bucurie continuările - Axis şi respectiv, Vortex (care nu a apărut încă nici în SUA.

Nu pot face altceva decat sa va recomand s-o cumparati si s-o cititi.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Unde ai mentionat "micile scapari" ale traducerii? Le-am "scapat" la vremea respectiva, iar acum nu reusesc sa dau de ele :(
Vreau sa mi se spuna cand si ce gresesc - ca sa nu repet greselile respective :)