08.03.2014

ALEX POPESCU ÎN REVISTA SF CEHĂ XB-1



Lucrarea „The Awakening” a artistului digital Alex Popescu este reprodusă pe coperta revistei SF cehești XB-1 nr.3/2014

„Autor obálky” (autorul ilustrației copertei) – Alex Popescu :


„The Awakening” a fost aleasă și de publicația SF americană Clarkesworld Magazine nr.79/Aprilie 2013 pentru ilustrarea copertei : 

Decizia celor trei editori cehi ai revistei XB-1 de a ilustra o copertă a publicației lor cu lucrarea lui Alex a fost sigur inspirată de coperta numărului 79 al Clarkesworld Magazine.

                      
Proiectul ilustrației de copertă pentru antologia SRSFF 2013 dedicată călătoriilor în timp. Alex Popescu ne acordase permisiunea de a utiliza pentru ilustrația copertei, lucrarea sa „The Awakening” dar editura a preferat o altă ilustrație și un alt titlu. 


Ne bucură aprecierea artei digitale a lui Alex Popescu și cariera sa internațională, artistul stabilindu-se la Londra din 2011. Îi dorim mult succes și un parcurs pe măsura talentului său.

Este paradoxal că SF-ul ceh (ca și cel polonez) are o mentalitate autist-nombrilistă față de SF-ul vecinilor, singurul SF tradus programatic în Cehia și Polonia este cel anglo-saxon iar din Europa continentală nu se traduce în aceste țări, decât ceva SF rusofon. De altfel, cu prea puține excepții, aceasta este situația în toată Europa, în toate țările bătrânului continent se traduce masiv SF anglo-american dar deloc sau aproape deloc SF euro-continental. Culturile euro-continentale nu comunică aproape deloc, nu interacționează, nu intră în vreun dialog, sunt dependente de importul de entertainement de peste ocean, care se consumă frenetic peste tot în lume, în același mod în care peste tot se consumă junk food și „brown sugared water”.

Concluzia este că fără o legitimare venită din S.U.A. sau Marea Britanie, nu ai nicio șansă de a fi cunoscut în Europa deși poți fi un talentat autor sau artist SF european. Traducerile inter-europene de SF&F sunt la un minimum față de nivelul de acum 30-40-50 de ani în ciuda existenței Uniunii Europene, în ciuda „spiritualizării” granițelor, în ciuda posibilităților de circulație neîngrădită peste tot în Uniunea Europeană, în ciuda accesului atât de facil la informație.

Alex Popescu este creatorul ilustrației copertelor antologiilor anuale SRSFF, „Pangaia” (2010) și „Venus” (2011) :



                     


Clarkesworld Magazine : 

Alex Popescu is a London-based visual effects artist that specializes in high-end feature film work and digital set creation. His work involves him in everything from environment design and concept art to 3D generated environments. His latest visual effects credits include Prometheus”, „John Carter” and „Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides”.
He is a graduate of the University of Computer Science of Bucharest, with a specialization in computer graphics and artificial intelligence. His education provided him with a unique set of skills that combines technical knowledge with a strong artistic sense. His passion for visual effects has led to a deep understanding of what it takes to make a shot work. His skills and interest in illustration have also provided him the opportunity to work on graphic novels, book covers and print advertising. His personal work often includes worlds that have a realistic look with fantastical elements.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Acest blog este moderat. Incercati sa mentineti un limbaj civilizat si neinjurios.

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.