PORTLAND ARTS & LECTURES 2010 : Margaret Atwood & Ursula K. Le Guin debate science fiction vs. "realism",
Thursday, September 23, 2010 at 7:30 p.m., Arlene Schnitzer Concert Hall
Together In Conversation : Margaret Atwood & Ursula K. Le Guin
Portland, Oregon, USA.
Afișaj hollywoodian pentru dialogul celor două scriitoare
PORTLAND ARTE & LECTURI 2010 : O conversație între Margaret Atwood & Ursula K. Le Guin
Margaret Atwood & Ursula K. Le Guin dezbat tema science fiction vs. „realism”, Joi 23 septembrie 2010, 19.30 : sala de concerte Arlene Schnitzer, Portland, Oregon, S.U.A.
Două venerabile doamne, Margaret Atwood este născută în 1939 iar Ursula K.Le Guin în 1929, au adus cu ocazia dialogului din seara zilei de joi 23 septembrie 2010, 2.000 de spectatori (plătitori de bilet) în sala de concerte Arlene Schnitzer pentru a le asculta timp de o oră și jumătate.
Margaret Atwood și Ursula K.Le Guin în decursul conversației pe scena sălii de concerte Arlene Schnitzer din Portland, statul Oregon, S.U.A.
Crearea acestui duet de intelectuale rasate (provenite la rîndul din familii de intelectuali) a fost o lovitură de maestru în ceea ce privește impactul inteligenței, culturii, farmecului spiritual și carismei.
Margaret Atwood
Cei care au fost în sală povestesc că deși avizați în privința personalităților celor două mari scriitoare, au rămas surprinși de tăria opiniilor acestora, de sinceritatea, umorul și obiectivitatea celor două doamne.
Prietenoase dar ferme, Atwood și Le Guin au spus pe șleau cam care va fi viitorul speciei umane și bineînțeles viitorul literaturii. Pe un ton convivial, cele două prietene i-au făcut pe cei două mii de spectatori să se simtă incluși în discuție.
Ursula K.Le Guin și-a asumat rolul de intervievator mitraliind-o pe Margaret Atwood cu întrebări despre science fiction, fantasy, Star Wars, mainstream, mediul înconjurător și ecologism, literatura realistă și literatura imaginarului.
Ursula K.Le Guin
Ursula K.Le Guin : „Is the human race doomed ? ”
Margaret Atwood : „I think it's going to hit a bumpy patch ! ” și a argumentat care sînt motivele.
Arlene Schnitzer Concert Hall
Margaret Atwood a și cîntat melodia „The Mole Song”, bazată pe un poem inclus în ultimul ei roman, „The Year of the Flood”, Ursula Le Guin a secondat-o adăugînd „bum, bum” la sfîrșitul fiecărui vers iar audiența a intonat în cor finalul, „for God has found them gooood”.
Arlene Schnitzer Concert Hall
Margaret Atwood: „What about Star Wars ?”
Ursula Le Guin: „There have been really few science fiction movies. They have mostly been fantasies, with spaceships
.”
Le Guin și Atwood sînt de părere că atît science fiction-ul cît și speculative fiction-ul (e vreo diferență ?) nu primesc recunoașterea pe care o merită din partea criticii literare.
„You can't judge quality by genre” a afirmat Ursula K. Le Guin, menționîndu-l pe Philip K.Dick care a obținut gloria și canonizarea, dar de-abia după moarte.Margaret Atwood a afirmat că Ray Bradbury și Russell Hoban sînt printre cei mai importanți autori ai secolului XX iar Le Guin a contratacat opiniînd că J.R.R. Tolkien este cel mai iubit scriitor al secolului XX.
Un dialog fascinant care a zigzagat pînă la obsesia pentru Twitter a lui Margaret Atwood, fapt remarcat de Le Guin care a dat dovadă de un umor și o ironie de-a dreptul fabuloase :
„They're out in cyberspace, Margaret” : Ursula K.Le Guin
„Let them stay there. They're getting to you.” : Margaret Atwood
Margaret Atwood : "The science fiction label belongs on books with things in them that we can't yet do, such as going through a wormhole in space to another universe; and speculative fiction means a work that employs the means already to hand, such as DNA identification and credit cards, and that takes place on Planet Earth."- „Moving Targets”
Ursula K.Le Guin a recenzat „The Year of the Flood” de Margaret Atwood :
”This arbitrarily restrictive definition [not science fiction] seems designed to protect her novels from being relegated to a genre still shunned by hidebound readers, reviewers and prize-awarders.
She doesn't want the literary bigots to shove her into the literary ghetto.
Who can blame her? I feel obliged to respect her wish, although it forces me, too, into a false position. I could talk about her new book more freely, more truly, if I could talk about it as what it is, using the lively vocabulary of modern science-fiction criticism, giving it the praise it deserves as a work of unusual cautionary imagination and satirical invention. As it is, I must restrict myself to the vocabulary and expectations suitable to a realistic novel, even if forced by those limitations into a less favourable stance.”
Ursula Le Guin : „Realism is a genre like any other, all writing is by definition literary, except that some is better than others.
Realism is limited in terms of what it can actually discuss. The modern realistic novel, has devolved into tales of well-off East Coast people with problems, and this form of novel can't "bear witness" to anything but that particular condition.
Speculative and not-quite-real fictions have more freedom to tackle sweeping subjects unavailable to the realist.”
Margaret Atwood : „You have science fiction over here, grandaddy H.G. Wells, speculative fiction over there, grandaddy Jules Verne, and fantasy off to another side, grandaddy Tennyson.”
Ursula Le Guin : „Fantasy is the old grandmama that just keeps going.”
Distincția între SF și fantasy, au agreat scriitoarele, ține de gradul de probabilitate. Fantasy-ul nu poate exista decît literar, pe cînd science fiction-ul se poate manifesta în realitate.
Margaret Atwood :
„The mental illness of the United States is megalomania, that of Canada is paranoid schizophrenia. Could you say something more about that?
The United States is big and powerful; Canada is divided and threatened.Canada is not an occupied country. It’s a dominated country. Things are more clear-cut in an occupied country—the heroes and the villains are obvious. One of the complicating things, of course, is that the United States will eagerly swallow anything. It’s very welcoming in that way. Canadian writers often find that they have a better time in the United States than they do in Canada, because living in Canada is to some extent like living in a small town.
Every Canadian has a complicated relationship with the United States, whereas Americans think of Canada as the place where the weather comes from.
Complication is a matter of how you perceive yourself in an unequal power relationship.”
Margaret Eleanor Atwood (n. 18 noiembrie 1939), scriitoare canadiană, poetă și critic literar de limbă engleză, laureată a premiului Booker în anul 2000.
Este autoarea a numeroase volume de proză, eseuri și poezie.
„The Handmaid's Tale” („Povestea cameristei” - trad.rom.) a primit Premiul Arthur C. Clarke Award în 1987.
A câștigat în 2000 premiul Booker cu romanul „The Blind Assasin”, fiind nominalizată pentru același premiu cu romanele „Cat's Eye” și „Alias Grace”.
„Oryx and Crake” (2003) a fost nominalizat atît pentru premiul Booker, cît și pentru premiul Orange și Premiul Governor General.
„The Year of the Flood” apărut în septembrie 2009 și este continuarea romanului
„Oryx și Crake”
Ursula Kroeber Le Guin (n. 21 octombrie 1929) a cîștigat de cinci ori Premiul Nebula și de cinci ori Premiul Hugo. I s-a decerant titlul de Gandalf Grand Master în 1979 și premiul Science Fiction and Fantasy Writers of America Grand Master Award în 2003. A primit optsprezece Premii Locus pentru operele sale, mai mult ca orice autor. Romanului „The Farthest Shore” i s-a decernat National Book Award for Children's Books în 1973.
PORTLAND ARTS & LECTURES
„Literary Arts” este o organizație non-profit fondată în 1984 și dedicată promovării artelor și literaturii, creînd un dialog între autori, artiști, critici literari, istorici și public.
Programele organizației cuprind Oregon Book Awards, Oregon Literary Fellowships, Portland Arts & Lectures, Poetry in Motion®, Writers in the Schools and Delve: Readers' Seminars.
30.09.2010
28.09.2010
PREMIILE SUNBURST 2010
Premiile Sunburst ( The Sunburst Awards for Canadian Literature of the Fantastic) au fost acordate începînd cu 2001, numele provenind de la titlul primului roman al scriitoarei canadiene, Phyllis Gotlieb (1926-2009), „Sunburst” (1964).
Premiile Sunburst constau în suma de 1.000 de dolari canadieni (echivalentul a 714,96EUR) și un medalion al cărui design a fost realizat de Marcel Gagné.
Juriul Premiilor Sunburst este ales anual și evaluează titlurile anglofone apărute în Canada între 1 ianuarie și 31 decembrie în anul precedent în domeniile „science fiction, fantasy, magic realism, horror, surrealism, le fantastique, myth and legend, fantastical storytelling, and any other writing beyond the strictly realistic". Numai cetățenii canadieni și imigranții rezidenți în Canada sînt eligibili, dar se decernează și unor cetățeni canadieni ce locuiesc în alte țări precum Geoff Ryman (Manchester, Marea Britanie), Cory Doctorow (Londra, Marea Britanie), Sean Stewart (Davis, California, S.U.A.)
Juriul pentru 2010 a fost constituit din Don Bassingthwaite, Gemma Files, Susie Moloney, Ursula Pflug și Ed Willett.
Laureații Premiilor Sunburst 2010 sînt :
„Indigo Springs” - A.(lyx) M. Dellamonica (Tor)
Nominalizări :
„The Mystery of Grace” - Charles de Lint (Tor)
„Makers” - Cory Doctorow (Tor)
„The Sunless Countries” - Karl Schroeder (Tor)
„Julian Comstock: A Story of 22nd-Century America” - Robert Charles Wilson (Tor)
Literatură pentru tineret :
„Half World” - Hiromi Goto (Puffin Canada)
Nominalizări :
„Give Up the Ghost” - Megan Crewe (Henry Holt)
„Amy By Any Other Name” - Maureen Garvie (Key Porter)
„Wondrous Strange” - Lesley Livingston (HarperTeen)
„The Hunchback Assignment” - Arthur Slade (Lamb)
Medalionul decernat între 2002 și 2006
Recomandările juriului:
„Generation A” - Douglas Coupland (Random House)
„Animals” - Don LePan (Véhicule)
„Monstrous Affections” - David Nickle (ChiZine Publications)
”Northwest Passages” - Barbara Roden (Prime)
Juriul pentru 2011 va fi alcătuit din următorii : Julie Czerneda, Kate Freiman, Mark Leslie, Christopher Roden și Alison Sinclair.
Medalionul decernat în anul 2001
Laureații Premiilor Sunburst :
2009 Andrew Davidson - ”The Gargoyle”
2008 Nalo Hopkinson - „The New Moon's Arms
2007 Mark Frutkin - „Fabrizio's Return”
2006 Holly Phillips - „In the Palace of Repose”
2005 Geoff Ryman - „Air” (trad.rom., editura Tritonic)
2004 Cory Doctorow - „A Place So Foreign and 8 More”
2003 Nalo Hopkinson - „Skin Folk”
2002 Margaret Sweatman - „When Alice Lay Down with Peter”
2001 Sean Stewart - „Galveston”
www.sunburstaward.org
Premii canadiene SF&F:
Prix Aurora Awards (din 1980 pînă în 1991, denumirea premiilor a fost Casper ; în 1984 nu s-au acordat ; din 1991, au fost rebotezate Aurora ; au categorii anglofone și francofone)
Les Prix Boréal (premii francofone)
Prix Jacques-Brossard de la science-fiction et du fantastique (Grand Prix de la Science-Fiction et du Fantastique Québécois) - premiu francofon
Constellation Awards (film și TV)
Joe Shuster Awards (Juried Awards recognizing the work of Canadian Comic Book Creators, Publishers and Retailers)
Lista premiilor SF obținute de autori canadieni, întocmită de Robert Sawyer :
http://sfwriter.com/cdaaward.htm
Robert Sawyer și Robert Charles Wilson, cei mai valoroși autori SF canadieni, cu trofeele Hugo
25.09.2010
FESTIVALUL H.G. WELLS
„Anul trecut (2009) am primit o adevărată avalanșă de texte pentru că oricine putea participa la concursul nostru literar și mai ales pentru că am permis subiecte SF.
Ne-am trezit cu tot felul de narațiuni descriind invazii ale unor monștri extratereștri, urmate de orori de neimaginat.”
Declarația îi aparține venerabilului dar încă vioiului Reg Turnill în vîrstă de 94 de ani, organizatorul concursului literar al festivalului H.G.Wells și sponsorul premiului acestuia, în valoare de 1.000 de lire sterline (echivalentul a 1.171,71 euro).
Și pentru că venerabilul sponsor a luat o extrem de hotărîtă atitudine împotriva
„ororilor” ficționale, comitetul organizator al Festivalului H.G.Wells de anul acesta (17 -19 septembrie 2010, Hotelul The Grand, Folkestone, Kent, Marea Britanie) a hotărît să excludă textele SF din competiție, stabilind ca temă a concursului :
„Stories should give readers in 2110 an idea of what life is like for ordinary people, working or retired, in the second decade of the 21st century—its complications and perplexities, and above all its humorous aspects.
HG’s characters described the misery and humour of apprenticeship in a draper’s emporium. There must be both fun and drudgery working in a supermarket or MacDonald’s. Is this or back-packing a better way to fill in the time between college and university? And what is it like if you don’t go to university ?
Plumbing is said to be a well-paid alternative—and always good for a laugh.
And how does it feel to be made redundant—all too familiar in 2010, but hopefully less well-known in 2110?
There are plenty of non-sci-fi stories waiting to be written.”
Rezultatul ?
Pînă la mijlocul lunii august 2010, stimabilul sponsor nu primise niciun text, deși tema concursului fusese popularizată încă din ianuarie a.c. !
De-a dreptul deprimant nu-i așa, să oferi aproape 1.200 de euro și nimeni să nu vrea să încerce să-i obțină ! O altă condiție a fost ca textele trimise pentru concurs să fie scrise de mînă...
Și mai penibil este un concurs literar care nu interesează pe nimeni, deși este vorba de un concurs dedicat celui mai important autor de science fiction al tuturor timpurilor ! Unde dintr-o dată se refuză textele SF pentru că un nonagenar al cărui singur merit constă în intervievarea lui H.G.Wells acum 70 de ani, hotărăște că lucrările mainstream ale lui Wells sînt singurele relevante pentru posteritate.
Cred că dl.Reg Turnill l-ar fi refuzat și pe H.G.Wells însuși avînd în vedere „ororile sci-fi” pe care le-a scris acesta !
În disperare de cauză pentru că trebuiau să anuleze concursul, organizatorii au anunțat că acceptă și textele SF.
Și lucrările au început să vină.
Cîștigătorul concursului de anul trecut, Will Jarrett (autorul în vîrstă de 13 ani al textului „The Invaders from Within”), al treilea de la stînga la dreapta, alături de stră-stră-strănepotul lui H.G.Wells, Prof.Dominic Wells (în centru) și simpaticul sponsor, dl.Reg Turnill (în stînga).
Premiatul de anul acesta al concursului, a declarat după ce a încasat premiul : „Normal că mi-am scris povestirea pe calculator și după aia am transcris-o de mînă !”
Casa din orașul Woking în care a locuit H.G.Wells.
Și asta se întîmplă într-o țară în care abundă referințele la valoarea SF-ului lui H.G.Wells : frescă dedicată lui H.G Wells în orașul Woking, menționat de Wells ca fiind locul impactului primelor „obuze” marțiene.
Sculptura lui Michael Condron, „Tripodul marțian” din centrul orașului Woking
„Obuzul” marțian, parte a sculpturii lui Michael Condron
Sculptura lui Michael Condron, „Tripodul marțian” din centrul orașului Woking
Deși arată ca un capac de canal, este vorba de comemorarea apariției romanului „Războiului lumilor”
Un alt tripod marțian
”Mașina timpului”
Diverse plăci murale ce marchează locuri unde H.G.Wells a învățat, lucrat sau locuit.
Și nu numai în Marea Britanie, ”Războiul lumilor” a fost citit, apreciat și utilizat pentru a transmite ceva publicului !
Coperta înregistrării scenariului radiofonic creat de Orson Welles, pe baza „Războiului lumilor” și difuzat pe 30 octombrie 1938.
Un monument ce comemorează locul unde a început invazia marțiană în S.U.A.
Coliță comemorînd romanul „Războiul lumilor”
Societatea H.G. Wells, fondată în 1960, este o asociație internațională a fanilor scriitorului.Organizația publică revista „The Wellsian”,un newsletter bianual și a reușit să editeze bibliografia exhaustivă a operelor scriitorului.
A organizat două conferințe internaționale, „H.G. Wells under Revision” (în 1986 comemorînd a patruzecea aniversare a morții scriitorului) și „The Time Machine: Past, Present and Future” în 1995 marcînd centenarul primei lucrări SF wellsiene.
Ne-am trezit cu tot felul de narațiuni descriind invazii ale unor monștri extratereștri, urmate de orori de neimaginat.”
Declarația îi aparține venerabilului dar încă vioiului Reg Turnill în vîrstă de 94 de ani, organizatorul concursului literar al festivalului H.G.Wells și sponsorul premiului acestuia, în valoare de 1.000 de lire sterline (echivalentul a 1.171,71 euro).
Și pentru că venerabilul sponsor a luat o extrem de hotărîtă atitudine împotriva
„ororilor” ficționale, comitetul organizator al Festivalului H.G.Wells de anul acesta (17 -19 septembrie 2010, Hotelul The Grand, Folkestone, Kent, Marea Britanie) a hotărît să excludă textele SF din competiție, stabilind ca temă a concursului :
„Stories should give readers in 2110 an idea of what life is like for ordinary people, working or retired, in the second decade of the 21st century—its complications and perplexities, and above all its humorous aspects.
HG’s characters described the misery and humour of apprenticeship in a draper’s emporium. There must be both fun and drudgery working in a supermarket or MacDonald’s. Is this or back-packing a better way to fill in the time between college and university? And what is it like if you don’t go to university ?
Plumbing is said to be a well-paid alternative—and always good for a laugh.
And how does it feel to be made redundant—all too familiar in 2010, but hopefully less well-known in 2110?
There are plenty of non-sci-fi stories waiting to be written.”
Rezultatul ?
Pînă la mijlocul lunii august 2010, stimabilul sponsor nu primise niciun text, deși tema concursului fusese popularizată încă din ianuarie a.c. !
De-a dreptul deprimant nu-i așa, să oferi aproape 1.200 de euro și nimeni să nu vrea să încerce să-i obțină ! O altă condiție a fost ca textele trimise pentru concurs să fie scrise de mînă...
Și mai penibil este un concurs literar care nu interesează pe nimeni, deși este vorba de un concurs dedicat celui mai important autor de science fiction al tuturor timpurilor ! Unde dintr-o dată se refuză textele SF pentru că un nonagenar al cărui singur merit constă în intervievarea lui H.G.Wells acum 70 de ani, hotărăște că lucrările mainstream ale lui Wells sînt singurele relevante pentru posteritate.
Cred că dl.Reg Turnill l-ar fi refuzat și pe H.G.Wells însuși avînd în vedere „ororile sci-fi” pe care le-a scris acesta !
În disperare de cauză pentru că trebuiau să anuleze concursul, organizatorii au anunțat că acceptă și textele SF.
Și lucrările au început să vină.
Cîștigătorul concursului de anul trecut, Will Jarrett (autorul în vîrstă de 13 ani al textului „The Invaders from Within”), al treilea de la stînga la dreapta, alături de stră-stră-strănepotul lui H.G.Wells, Prof.Dominic Wells (în centru) și simpaticul sponsor, dl.Reg Turnill (în stînga).
Premiatul de anul acesta al concursului, a declarat după ce a încasat premiul : „Normal că mi-am scris povestirea pe calculator și după aia am transcris-o de mînă !”
Casa din orașul Woking în care a locuit H.G.Wells.
Și asta se întîmplă într-o țară în care abundă referințele la valoarea SF-ului lui H.G.Wells : frescă dedicată lui H.G Wells în orașul Woking, menționat de Wells ca fiind locul impactului primelor „obuze” marțiene.
Sculptura lui Michael Condron, „Tripodul marțian” din centrul orașului Woking
„Obuzul” marțian, parte a sculpturii lui Michael Condron
Sculptura lui Michael Condron, „Tripodul marțian” din centrul orașului Woking
Deși arată ca un capac de canal, este vorba de comemorarea apariției romanului „Războiului lumilor”
Un alt tripod marțian
”Mașina timpului”
Diverse plăci murale ce marchează locuri unde H.G.Wells a învățat, lucrat sau locuit.
Și nu numai în Marea Britanie, ”Războiul lumilor” a fost citit, apreciat și utilizat pentru a transmite ceva publicului !
Coperta înregistrării scenariului radiofonic creat de Orson Welles, pe baza „Războiului lumilor” și difuzat pe 30 octombrie 1938.
Un monument ce comemorează locul unde a început invazia marțiană în S.U.A.
Coliță comemorînd romanul „Războiul lumilor”
Societatea H.G. Wells, fondată în 1960, este o asociație internațională a fanilor scriitorului.Organizația publică revista „The Wellsian”,un newsletter bianual și a reușit să editeze bibliografia exhaustivă a operelor scriitorului.
A organizat două conferințe internaționale, „H.G. Wells under Revision” (în 1986 comemorînd a patruzecea aniversare a morții scriitorului) și „The Time Machine: Past, Present and Future” în 1995 marcînd centenarul primei lucrări SF wellsiene.
CRISTIAN MIHAIL TEODORESCU LA „EXPLORATORII LUMII DE MÎINE”, RADIO ROMÂNIA CULTURAL, SÎMBĂTĂ 25 SEPTEMBRIE 2010
La emisiunea lui Ştefan Ghidoveanu de pe RADIO ROMÂNIA CULTURAL,"EXPLORATORII LUMII DE MÂINE", sîmbătă 10 septembrie 2010, ora 13.15, invitatul este scriitorul Cristian Mihail Teodorescu.
Ștefan Ghidoveanu, realizatorul emisiunii SF bilunare „Exploratorii lumii de mîine”, Radio România Cultural
Tema emisiunii din ziua de sâmbătă 25 septembrie 2010 :
Volumul de povestiri „SF Doi” de Cristian Mihail Teodorescu
Cartea a fost publicată de editura Bastion din Timișoara și lansată marți 14 septembrie la Centrul Cultural Calderon, București.
Cristian Mihail Teodorescu a debutat în 1983, cu povestirea
"Strămoşii - O legendă din negura timpurilor", publicată într-un almanah.
Din acelaşi an a frecventat cenaclul studenţesc SOLARIS.
În 1986 a fost membru fondator al cenaclului PROSPECTART.
Povestirea sa "Tina dansatoarea" a fost publicată în Almanahul Anticipaţia 1988.
Cu textul "Dosar 74" a obţinut Premiul pentru Povestire la ROMCON 1987 (Convenţia naţională SF) de la Craiova.
Atît "Dosar 74" cît şi "Des-prinderea" au apărut în Almanahul Anticipaţia.
Povestirile sale ulterioare au apărut în Almanahul Anticipaţia, Colecţia Povestirilor Ştiinţifico-Fantastice Anticipaţia, în antologia lui Lucian Hanu, "La orizont această constelaţie", ("Pedalaţi şi fiţi fericiţi").
În 2007 obţine Premiul I la concursul anual de proză SF al revistei "Helion" cu povestirea "Kandru" iar în Almanahul Science Fiction al cenaclului Helion îi apar povestirile "Maestru Imperial" şi "Coeficient 128".
În 2008, volumul său de povestiri intitulat "SF unu" a fost publicat de către editura Bastion din Timişoara.
Cristian Mihail Teodorescu a absolvit Facultatea de Fizică în 1990, este doctor în fizică (a obţinut doctoratul în 1995 la Orsay, Franţa), a lucrat în cercetare în Franţa (1991-1996 şi 1999-2001), Germania (1996-1998), Anglia (2001-2002).
Din 2002 este cercetător la Institutul de Fizică Atomică de la Măgurele.
Emisiunea "Exploratorii lumii de mâine" se difuzează în Bucureşti pe 101,3FM, bilunar, sîmbăta între 13.15 şi 13.45.
Sunînd în timpul emisiunii la telefoanele ascultătorilor, 021 311.12.40 sau 021 319.05.05 puteţi dacă sînteţi prompţi să cîştigaţi volume SF.
Emisiunea va putea fi ascultată live pe internet la adresa : http://cultural.srr.ro sau http://srr.ro/stream/rrc.asx.
Lungimile de undă ale Radio România Cultural în ţară sînt :
Alexandria – 89,7 FM * Arad – 106,8 FM * Bacău – 101,8 FM *Baia Mare – 100,1 FM * Bîrlad – 102,8 FM * Bihor – 105,8 FM * Bistriţa – 101,3 FM * Botoşani – 100,8 FM * Braşov – 105 FM * Valea Prahovei – 104,1 FM* Buzău – 103,7 FM * Cîmpulung Moldovenesc – 98,7 FM * Cluj – 101 FM * Craiova – 101,1 FM* Deva – 105 FM * Focşani – 101 FM * Galaţi – 101,6 FM * Giurgiu – 102,6 FM* Harghita – 106,8 FM * Iaşi – 103,1 FM * Mangalia – 92,7 FM * Maramureş – 100,8 FM* Miercurea Ciuc – 98,4 FM * Oradea – 96,1 FM * Petroşani – 90,6 * Piatra Neamţ– 100,3 FM* Ploieşti – 104,1 FM * Rm.Vîlcea – 102,5 FM * Satu Mare – 96,1 FM * Sibiu – 103,7 FM* Suceava – 101,6 FM * Tg.Mureş – 104,9 FM * Tg.Jiu – 89,5 FM * Timişoara – 100,7 FM* Tulcea – 102 FM * Turnu Severin – 105,8 FM * Vaslui – 102,4 FM * Vatra Dornei – 107,7 FM * Zalău – 105 FM.
NU UITAŢI ! SÎMBĂTĂ 25 SEPTEMBRIE 2010, LA 13.15 PE RADIO ROMÂNIA CULTURAL ! 101,3 FM
20.09.2010
PROSPECTART, VINERI 24 SEPTEMBRIE 2010, ORA 17.00, CENTRUL CALDERON
SRSFF are plăcerea să vă invite în data de vineri 24 septembrie 2010, ora 17.00 la Cenaclul ProspectArt (Centrul Calderon, str.Jean Louis Calderon nr.39, sector 1, București) :
Prezentarea integralei SF-ului românesc, „Seniorii Imaginației”, un proiect comun al SRSFF și al editurii Eagle Publishing House
Invitați sînt scriitorii :
Mircea Opriță
Gheorghe Schwartz
Mihail Grămescu
Dănuț Ungureanu
Marian Truță
editorul Mugur Cornilă
Ștefan Ghidoveanu
Invitat special : Cristian Tudor Popescu
Evenimentul va avea loc la Centrul Calderon, Str. J.L. Calderon nr.39, sector 1, Bucureşti
Autorii prezenți vor discuta despre Integrala SF-ului românesc, vor răspunde întrebărilor legate de acest proiect și vor citi din creațiile proprii.
Programul evenimentului
Cristian Tamaș, președintele Cenaclului ProspectArt :
prezentarea evenimentului și a invitaţilor (Mircea Opriță, Gheorghe Schwarz, Mihail Grămescu, Dănuț Ungureanu, Marian Truță, editorul Mugur Cornilă, Ștefan Ghidoveanu, Cristian Tudor Popescu)
Dănuț Ungureanu, Președintele SRSFF :
Integrala SF-ului românesc, „Seniorii Imaginației”, un proiect comun al SRSFF și al editurii Eagle Publishing House
Mugur Cornilă, editor Eagle Publishing House : prezentarea conceptului Integralei SF şi a primelor cinci titluri ale colecţiei, „Întîlnire cu Meduza”–Mircea Opriţă, „Efectul P”–Gheorghe Schwartz, „Lumea lui Als Ob”–Voicu Bugariu, „Phreeria”–Mihail Grămescu, „Aşteptînd în Ghermana”–Dănuţ Ungureanu
Marian Truță: Integrala SF-ului romanesc, „Seniorii Imaginatiei”, un proiect comun al SRSFF și al editurii Eagle Publishing House
Mircea Opriță : lectura unei proze din volumul „Întîlnire cu Meduza” (Integrala SF)
și va prezenta proiectul „Marea Antologie a Anticipaţiei Româneşti”
Gheorghe Schwartz : lectura unui fragment din romanul “Efectul P” (Integrala SF)
Mihail Grămescu : lectura unui fragment din romanul “Phreeria” (Integrala SF)
Dănuț Ungureanu : lectura unui fragment din romanul „Așteptînd în Ghermana” (Integrala SF)
Ștefan Ghidoveanu va prezenta proiectul antologiilor „Viitorul Aşa Cum a Fost” ce vor apărea la editura Eagle Publishing House
În cadrul întâlnirii ProspectArt din 24 septembrie de la Centrul Calderon, vor fi lansate alte două proiecte majore ale science fiction-ului românesc:
■„Marea Antologie a Anticipaţiei Româneşti” – Mircea Opriţă
■„Viitorul Aşa Cum a Fost – Ştefan Ghidoveanu
Pe scurt, este vorba despre repunerea în circuitul cultural a textelor (schiţe, povestiri, nuvele) autorilor români care au apărut în diferite publicaţii sau chiar în diferite volume sau antologii, conform unei selecţii în funcţie de anumite criterii.
Astfel, „Marea Antologie a Anticipaţiei Româneşti” va acoperi pe parcursul a mai multor volume, cele mai bune texte tematice din sefeul românesc.
„Viitorul Aşa Cum a Fost” se va ocupa de cele mai bune texte româneşti apărute din 1955 până în prezent într-o serie de publicaţii (CPŞF, Almanahul Anticipaţia, Jurnalul SF etc) indiferent de tematică.
Cele două proiecte vor face parte, structural vorbind, din „Integrala Seniorii Imaginaţiei”, ele vor fi complementare şi vor ajuta la o acoperire cât mai cuprinzătoare a literaturii science fiction din toate timpurile din România.
Din acest punct de vedere, Integrala Science Fiction poate fi privită ca un proiect deschis şi ca un efort conjugat al celor mai autorizate voci ale genului de la noi din ţară pentru realizarea unei lucrări epice fără corespondent în întreaga literatură română.
Mai multe detalii pot fi aflate chiar de la autorii celor două proiecte:
Mircea Opriţă şi Ştefan Ghidoveanu, în cadrul întâlnirii ProspectArt de vineri 24 septembrie, la Centrul Calderon.
Discuție cu participanții
Sesiune de autografe
Societatea Română de Science Fiction și Fantasy (SRSFF) este o asociație culturală neguvernamentală și non-profit (ONG), al cărei scop declarat este susținerea și încurajarea genurilor science fiction și fantasy din România.
SRSFF a fost înființată în ianuarie 2009, la initiațiva unui grup de scriitori, traducători și fani din România, din dorința de a promova literatura și arta SF autohtonă de calitate.
Cenaclul ProspectArt este o inițiativă a Societății Române de Science-Fiction și Fantasy (www.srsff.ro/), care își propune să descopere și să pregătească viitoarele generații de scriitori și teoreticieni ai mișcării SF .
Sînt așteptați și invitați să participe la ședințele cenaclului, toți cei care se simt atrași de fenomenul SF&F românesc, tinerii autori care doresc îndrumare si ajutor , iubitorii de SF&F, fani și profesionisti pentru ca împreună să contribuim la renașterea și dezvoltarea acestei arte în România.
Înfiinţat în 1986, la Casa de Cultură a sectorului 4 din Bucureşti, din iniţiativa lui Cristian Tudor Popescu, cenaclul ProspectArt a reunit o serie de nume importante ale sefeului românesc din acea vreme, dintre care amintim pe: Dănuţ Ungureanu, Mihail Grămescu, Cristian-Mihail Teodorescu, Cristian Tamaş, Marian Truţă, Cristian Lăzărescu, Mihai-Dan Pavelescu, Ștefan Ghidoveanu, Mihnea Columbeanu, Sorin Ştefănescu, Marius Ungureanu, Valerian Stoicescu, Faur Agachi, Carol Czedly, Dorin Mera, Valentin Dragu, Marius Alecu, Sorin Camner, Costi Gurgu, Alin Claudiu Gălățescu, Oswald Hörer, Maria Grigore, Cristiana Smărăndescu, Marina Nicolaev, Constandina Paligora.
Cenaclul ProspectArt a fost unul din polii activi ai sefeului românesc, prin el lansîndu-se o serie de scriitori, traducători şi critici de valoare.
Ca dovadă sunt premiile câştigate de membrii săi la Convenţiile anuale sau la diferite concursuri: Premiul pentru schiţă la Convenţia Naţională 1986 şi Premiul Uniunii Scriitorilor 1987 pentru Marian Truţă, Premiul pentru povestire 1987 pentru Cristian M. Teodorescu, pentru Premiul Special al Juriului pentru nuvelă 1986 pentru Mihnea Columbeanu, Premiul pentru Nuvelă 1986, Premiul pentru eseu 1986, pentru Cristian Tudor Popescu, Premiul congresului European de Anticipaţie (Montpellier, 1987) pentru Cristian Tudor Popescu, Premiile Helion sau Henri Coandă câştigate de Dănuţ Ungureanu, Cristian Lăzărescu, premiul pentru traducere 1987 câştigat de Mihai Dan Pavelescu, premiile obținute de Mihail Grămescu și Costi Gurgu.
Centrul Calderon, str.Jean Louis Calderon nr.39, sector 1, București
19.09.2010
BRITSH FANTASY AWARDS 2010
Cîștigătorii Premiilor British Fantasy 2010, au fost anunțați în cadrul ceremoniei de decernare de la FantasyCon 2010 (17-19 septembrie 2010, Hotel Britannia, Nothingham, Marea Britanie)
•ROMAN: Premiul August Derleth
„One” - Conrad Williams (Virgin Horror)
•NUVELĂ:
„The Language of Dying” - Sarah Pinborough (PS Publishing)
•POVESTIRE:
„What Happens When You Wake Up in the Night” - Michael Marshall Smith (Nightjar)
•ANTOLOGIE:
The Mammoth Book Of Best New Horror 20 - editor Stephen Jones (Constable and Robinson)
•CULEGERE DE POVESTIRI:
„Love Songs for the Shy and Cynical” - Robert Shearman (Big Finish)
•EDITURĂ:
Telos Publishing, David Howe
•ALBUM DE COMICSURI:
„Whatever Happened To The Caped Crusader ?” - Neil Gaiman, Andy Kubert (DC Comics/Titan Books)
•ARTIST:
Vincent Chong, copertele la „The Witnesses Are Gone” (PS Publishing) și „The Mammoth Book of Best New Horror 20” (Constable & Robinson)
•NON-FICTION: Ansible, David Langford
•REVISTĂ: „Murky Depths” - editor Terry Martin
•SERIAL: „Doctor Who”, scenarist: Russell T Davies (BBC Wales)
•FILM: „Let The Right One In”, regizor Tomas Alfredson (EFTI)
•DEBUT: Premiul Sydney J. Bounds
Kari Sperring - „Living with ghosts” (Daw)
•BRITISH FANTASY SOCIETY SPECIAL AWARD(Karl Edward Wagner Award)
Robert Holdstock (post mortem)
Premiile British Fantasy 2010 au fost rezultatul deciziei prin vot al unui juriu constituit din membri ai British Fantasy Society, FantasyCon 2009 și FantasyCon 2010.
Povestirea premiată la concursul BFS Short Story Competition 2010 a fost “Omar the Teller of Tales” de Robin Tompkins. A doua clasată a fost "The Song" de Travis Heermann și locul trei i-a revenit lucrării “Beating Heart” de Dan Malach.