„Prezentul este acum cel mai important, prin urmare atenţia acordată viitorului planetei va scădea”,a declarat Richard Watson unul dintre viitorologii care s-au încumetat să realizeze cîteva predicţii pentru perioada care va urma.
Există însă şi partea plină a paharului - ca în orice vreme de criză acută, oamenii au tendinţa să se întoarcă la origini, la lucrurile cu adevărat importante.
Prin urmare, Watson decretează că oamenii se vor baza mai mult pe ei înşişi şi vor învăţa să spună "nu" multor lucruri nefolositoare (să fie oare acesta şi începutul sfîrşitului consumerismului?).
Potrivit britanicului, 2009 va fi şi anul ecologiştilor cinici.
În aceste vremuri de anxietate şi nesiguranţă economică, va creşte interesul pentru problemele cu care se confruntă lumea, pînă şi discuţiile din baruri vor căpăta nuanţe filosofice, crede Watson.
(Mă îndoiesc că România va urma acest posibil trend ! :)Eternele şi fascinantele discuţii despre Elodia vor continua şi în 2009...)
Pe măsură ce efectele crizei se vor manifesta tot mai pregnant, lumea va deveni mai responsabilă .
Va reveni, odată cu criza financiară, şi nevoia de economisire.
Cum în criză oamenii tind să devină foarte practici, e posibil ca masteratele în economie să devină desuete, iar studenţii sa opteze din ce în ce mai mult pentru studii în inginerie şi ştiinţă.
La rîndul lor, tinerii vor învăţa să facă economii pe măsură ce părinţii vor începe să spună "nu".
Dar în acelaşi timp, deşi mai sobri, oamenii vor deveni mai umani. Tehnologia digitală a redus treptat, pînă aproape de anihilare, nevoia de contact uman direct, dar pe măsură ce realizează că nu pot plînge pe umărul prietenilor virtuali, oamenii reîncep să-şi dorească apropierea nemijlocită.
Într-un viitor apropiat populaţia „cibernetică” a lumii îşi va dori să petreacă mai mult timp cu familia şi prietenii decît pe reţelele sociale online.
"Dietele digitale" (privarea de tehnologie) sunt în trend, iar privarea de telefonul mobil va fi în curînd o excentricitate bine venită.
(Aş vrea să văd asta în Românica...apetitul insaţiabil pentru gadgeturi nu se va potoli în viitorul previzibil :)
Trendul de reîntoarcere la origini se va revedea în majoritatea industriilor creative.
O noua atitudine se va naşte şi în ceea ce priveşte "producţia locală".
Va creşte interesul pentru obiecte realizate manual şi vor fi sprijinite mai degrabă afacerile de familie şi magazinele locale decît brandurile internaţionale, cel puţin în ţările mai dezvoltate.
În momente de incertitudine, simplitatea devine o trăsătură căutată şi mult preţuită, în contrast cu "bling-ul" obositor şi superficial. Imperfectul va fi noul perfect - mai mult, imperfectiunile vor deveni interesante.
Din motive sociale, economice, ecologice şi etice vor renaşte tradiţiile, artele şi obiectele realizate pe scara mică.
După 20 de ani în care toate nevoile ne-au fost satisfăcute aproape instantaneu şi necondiţionat, unele aspecte ale vietii cotidiene pur şi simplu vor "încetini".
"În unele privinţe, după decenii de complexitate şi de un număr imens de decizii, ne vom reîntoarce în anii '50", spune viitorologul britanic.
Oamenii se vor retrage în cadrul grupurilor din care fac parte, chiar şi mesele se vor lua de preferat acasă, atît din motive financiare, dar şi ca o modalitate de reunire a familiei.
Şi în designul interior minimalismul va dispărea, iar oamenii vor căuta din nou căldura şi confortul (interior şi fizic) pe fotolii primitoare, citind cărţi scrise cu mulţi ani în urmă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Acest blog este moderat. Incercati sa mentineti un limbaj civilizat si neinjurios.
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.